Saat mencari arah hidup..

ADA APA DI SANA?

Berjalan di lorong sepi
Gelita bagai dalam mimpi
Mencari kilauan cahaya
Menyuluh dinihari
Memimpin ke arah sana.
Ada apa di sana?
Yang menanti di hujung cahaya
Ada apa di sana?
Yang memimpin aku ke arahnya.
Semakin aku mengejar
Semakin jauh ia pergi
Sehingga aku tersedar
Terkejut dari mimpi.
Berfikir aku kala sendiri
Merenung kembali kehidupan ini.
Ke arah mana hidupku?
Impian ingin ku tuju
Ke mana destinasiku?
Hentian terakhir perjalananku
Adakah ke arah cahaya itu?
Ada apa di sana?
Yang menanti aku
Yang memburu fikiranku
Ada apa di sana?
Yang membuat ku ragu
Yang meragut ketenanganku.
Persoalan yang tiada hentian
Masih meluru ke arah minda
Setiap kali ku hilang punca
Mencari jalan pulang menuju impian.

-Aira Ixora-
30/4/05 1:54am

Popular posts from this blog

URBAN ZAKAPA – I DON’T LOVE YOU (널 사랑하지 않아)

Lirik Lagu Ku Ada Kamu - Adira AF8

BICARA BULAN